10 May 2011

TIRED

my first day was my tired day . i have to go to ppd johor for school arrangement  and tukar aku punya aliran . orang tu cakap di sebabkan skudai tak ade sains maknenya aku kena stay kat skolah yg ane2 ade sains  untuk sebulan sehingga dapat surat maklum balas tentang tukar aliran. so , my mom decide to take me and register in Maktab Sultan Abu Bakar or English College . memang giler . macam nak tercabut kepala aku ni bile pikir kena stay kat EC . sumpah beb ! aku tak pernah mimpi and terbayang tentang sekola tu, tak pasal2 kena belajr kat situ dalm sebulan . aku boleh bayagkan betapa aku keseorangan kat situ . huh ! OMG ! and in one moth i have to go on in my Science subject . math T(technology) , kimia , p.am and biologi . gedebuk ! macam mana agaknye belajar ek? can u imagine ? biology punye  je + upper six ade 25chapter.lom math T lagy ,. subhanallah , Dia je yang tahu ape aku rase .
masa orientasi aku terlmbat sehari . school ny tak adakan orientasi in a week but only three days . on Thursday i'll start to study in Science class . lepas rehat dalam kol 2 tu aku tak pegi mkn . padahal dari pagi tak jamah pape . buat budus jela . then after recess aku di masukkan dalam kump. 2 . yang tak bestnye sok kne buat persembahan . yg kump aku ny ade ke buad sketsa zaman jepun . peh ! tak ada idea lain ke ? orang elok2 nak suruh nyanyi je cam group lain dy tak nak. kecoh lar minaci ny . yg si apek tu pon ekot jew . haissssh !
mase balik dalm pkol 4 ptg . pastuh aku naik lah jejntas nak pergi seberang and jalan lagi around 1 km cmtuh tok tunggu bus. seb baik nmpak ayah , tros trun balik and balik dengan senang hati . but it's only today not for tomorrow . enth bile sampai umah aku pun tak tahu . yang penting tadi aku tak pat tahan lapar trus berhnty kedai tasnim pekena laksa . fuhh ! alhamdulillah .....
anyhow , i'm so tired and tired . hope next day i'll be patient . ini semua cabaran dan dugaan . and i hope my torments only in one month ... not overload , hahax ..

No comments: