04 April 2012

S.A.H.A.B.A.T.

orang pernah kata mana nak tahu samada dia kawan kita atau bukan

"buat kawan kita tu marah . andai satu hari dia cerita aib atau rahsia kita , memang sah dia bukan kawan yang baik"

"kawan yang selalu buat kita nangis tu lah yang akan setia dengan kita berbanding dengan kawan yang selalu buat kita happy . dia lah yang akan pinggirkan kita"

"semakin kita gaduh semakin kita kenal dan sayang kawan-kawan kita"

dah 19 tahun aku hidup . macam-macam jenis kawan aku jumpa . 

aku ada kawan yang dulu aku tak pernah suka dia , benci dia . tapi kuasa Allah , semuanya berubah . dan sekarang , aku tak pernah tahu mana dia hilang . semoga Allah lindungi dia , amin .

aku ada kawan , setiasa pinjamkan bahu waktu aku nangis . hulurkan tangan bila aku susah . selalu ada waktu aku happy . tak pernah mengeluh bila melayan kerenah aku . belum pernah lagi ada pengganti selain dia .

aku ada kawan . dia tak cantik , dia tak kacak tak tampan . tapi cukuplah jadi teman bila aku sorang sorang .

aku ada kawan . baru kenal lepas lama tak jumpa . tapi dia cukup jaga rahsia , cukup jaga aku . tegur apa yang salah , marah apa yang tak betul .

sekarang aku tahu , mana satu kawan aku dan mana satu yang bukan . ya , aku taklah sempurna , taklah jaga semuanya , tak juga kawan yang baik kadang-kadang . tapi Insya-Allah , i'll be a better one someday ! 

No comments: