28 May 2011

sorry ,aku tak buat ape aku cakap dulu .


aku tengah sedap landing bontot kat katil tibe-tibe hp aku bunyi lagu 'nokia tune'. sape lah yang bagi mesej time aku sedang bercinte dengan katil ni . grr !

aku nengok name kat skrin , aku senyum sampai telinge .

"eh , kau tak buat rayuan matrik ea ?" salam tak der , teros serang je mamat ny .
"tak , kenapa? nak suruh aku masuk tangkak ke ?" gatal dah datang balik tanye soalan macam tuh .
"kalau mintak maybe dapat sebab tempat aku banyak lagi kosong"
"yeke ? ni kire memang kau nak aku belajar same tempat dengan kau lah kan ?"
aku tak puas hati , tanye soalan gedik tuh lagi .

"mestilah . sebab tuh aku tanya"
aku lompat katak bab suke sangat . haha . macam pelik bile dia nak same tempat dengan aku . rindu lah tu dah bertahun tak jumpe . haishh !

"sorry lah , aku tak buat pon sebab aku malas nak belajar sains struggle nak mati"
"habis kau ingat form 6 tuh senang ?"
"tak kesah lah . yang penting anti kat U kalau kite same tempat baru boley. karang takot aku tak belajar nanti sebab berangan kan kau jer"
haha . aku tak tahu nape cakap macam tuh . lantak lah kalau kau nak cakap aku gedik pon .

"bongek lah kau ni" dia ketawa giler-giler . ntah kenapa . aku tak faham .
"kire ade can lah aku meggatal kat sini"
amboi ! dah pasag angan-angan nampak . tak boley jadik ni .
"suke hati kau lah"
dia still ketawa . padahal dah bengang ni .

"kau ni ,dulu kau jugak yang suruh aku masuk matrik nak belajar same-same. ni aku dah pegi kau pulak tak nak"
alamak ! aku ade cakap ke ? tak ingat ! apelah aku ni . tak tunaikan janji . jahat

No comments: