07 June 2011

aku dengan holiday

Ahad isnin selasa rabu khamis , aku duduk kampong sambil pandang bajak kat sebelah rumah nak tumbangkan pokok. Tanah nak buad rumah. Sambil sambil tuh aku cube mengire nyamuk yang berani berani nak rasa darah o aku ny. Banyak cantik muke dia ! lepas tuh tibe je time tengah hari , aku cube pulak mengire lalat yang singgah nak bau ikan kering. Aku ape lagi , siap sedia dengan penyapu lidi. Pukul sane , pukul sini . tak ade keje kann ! grr , bosan jugak rupenye .
Keje yang buad kan aku tak bosan kat sini bile kena layan sepupu2 aku yang kecik2 belako .
“uyul, tengok kan jasmine. Cik nak makan”
“akak, cebokkan adik berak , mak nak  masak”
“uyul , bobok kan anis ,cik nak solat.”
Tu lar keje yang aku buad bile kat kampong . tau larh akak paling tue , kena berkorban . hadoyai . tak pew , asal sonok walaupun hari hari kena pandang adik aku punye mami poko pants size M . redha .  

placing dengan rantai nynym .. pinjam ea.. haha

jumaat sabtu ahad aku dah ade kat bangi . rumah auntie aku . saje datang melawat . tolong tolong dia pilih beg nak pegi seoul , korea . hurm , ekot jela . kate dia ade pertandingan menjahit kat sane . entah , aku tak pasty sangat tentang itu . yang penting cik bad kena jage anak3 kat rumah . seminggu lah tak keje ...
habitat auntie aku kat bangi ni best tapi yang buad tak seronok bile tak dapat nak cuci mate . dapat nengok tambi jelar .. haha . malam pulak aku paksa makcik aku pegi i-city . sebab jeles tengok iklan kat tv tuh , nak jugak rase bestnyew . bertolak jam 10 malam dan akhirnye sampai pukul 11.30 malam . memang giler ! kematu punggung dalam kerete . jem yang amat ! masing2 potong line aku nak jakon bawah lampu malam tuh . tapi naseb baik cik bad aku drifter terhebat . cilok sane cilok sini . 

aku lagi tinggi dari pokok krismas

yg ni aku ngaku kalah . tinggi giler . kalah toge .
ade  ke ade orang cakap kaktus ni same bulat dgn aku ! tak ptut .


panas rupenyer neon krismas ni


time ni sememangnye perot aku dah bersiulan mintak di isi . nengok jam dah pukul 1 pagi . memang patot pon lapar . aku ingatkan aku sorang . rupernyer rakyat aku pon same . terlihat KFC di seberang jalan ,  tapi hampa . CLOSED ! . orang nak laku kan bisnes dy , boley pulak tutup . tolak rezeki . huhu .

ini lah makcik kesayangan aku dengan 'wheelcha' dia .

seronok sangat sangat malam sampai ke pagi tuh . aku sampai rumah tepat 3 pagi . tapy sebelom tido makan dulu maa . ni KFC tuh punyer pasal lah . tak pasal2 sampai rumah baru melantak . lau tak dah selamat aku sampai rumah melepas dulu sebelom tidor . grr ! 

pape pon , TQ sangat2 tok mak cik aku tuh . sudi teman budak jakun ni walaupun dah boring pegi tempat banyak lampu tuh . insya-Allah , lain kali aku nak datang lagi . lepas ni bawak pegi shopping plak tau Cik ! huhu

No comments: