28 June 2011

jiwangnye

apa yang kita minta tak selalunya dapat . apa yang kita harap tak semestinya jadi kenyataan ...
kan ???

datang tak di undang .
pergi tak disuruh .
hilang tanpa ketahuan .
muncul tiba-tiba .
sakit tak tentu .
sihat kadang-kadang .
diam tiba-tiba .
bising ikut sedap je .
rindu bila tak ada .
sayang tak pernah tunjuk .
mati entah bila .

kalau lah kita boleh dapat detect orang itu sayang kita atau tak ? 

  • dia ingat ape-ape je peristiwa dan kenangan yang pernah cipta bersama . mungkin kita dah lupa . tapi dia ingat setiap saat yang berlaku dulu . <--- aku tahu , kau tetap ingat . thanks ..
  • di ingat setiap kata-kata yang kita ucapkan . mungkin kita dah lupa . tapi dia sematkan dalam hati kata-kata kita. <--- ini tak pasti .
  • memberikan sesuatu miliknya . bukan senang nak bagi barang yang mahal dan kita sayang pada seseorang . walau apa pun , kita lagi berharga dari barang miliknya . <--- kau pernah bagi aku bangle kau . mahal , aku tau . 
  • selalu nak dekat . tak nak terpisah jauh-jauh . <--- ini apa yang aku rasa . tapi kau tetap jauh dari mata aku .
  • membuat sesuatu sampai kita pening kepala . sengaja mencari perhatian dan akhirnya dia akan meminta maaf . <--- kau selalu buat aku macam ni . tau lah encem . asyik nak usha anak dara orang je . grr
  • dia tak pernah cari orang lain. hanya tunggu kita . walaupun tak kesah berapa lama .<--- itu dulu . sekarang aku tak tahu kau tunggu aku lagi atau tak .
orang kata penantian satu penyeksaan  ! aku mengaku . tunggu ape ? kau lah kot . 

kalau aku nak carik calon , nak macam dia .

orang yang sanggup datang daripada rumah yang berpuluh-puluh batu jauhnya . semata jumpa aku .
orang yang ego , tapi akhirnya dia mengalah untuk aku .
tak suka marah-marah . tetapi suka cairkan telinga aku dengan nasihat .
suka buat tak tahu , tapi risau bila aku tiba-tiba sakit , hilang .
orang yang suka usha perempuan depan aku . baru tau dia maket ke tak .
orang yang suka tak telefon dan mesej aku . hanya seminggu sekali je .

aku tak memilih ..

2 comments: