06 December 2011

tangisan dari hati

sudah berkali aku bilang . memang tiada yang sempurna untuk kita . dan kita bukan lah sempurna untuk orang lain .

aku tak sekuat emak . tidak pernah mengeluh bila datang masalah . aku tak setabah emak . tiada setitis air mata jatuh bila datang masalah .

dalam diam aku menangis . dalam sendu aku merintih .

soal teman . tentang kawan . soal hati . masalah peribadi . tentang kecewa sakit hati . 
datang pada satu masa .

aku tak mampu puaskan hati semua orang . tetapi , sedang aku mencuba , mengapa ada yang datang meluluhkan segalanya ? tahukah semua ini untuknya ?

bukan aku menyalahkan takdir . bukan juga melawan ketentuan . dan sesungguhnya aku redha .

Tuhan , aku butuhkan seseorang . sesiapa . asalkan dapat meleraikan duka . berhentilah air mata . 

semoga aku tabah menjalani hari esok .

assalamualaikum .

No comments: