20 February 2014

Kau yang mana satu ?

Antara sayang vs benci . mana yang kau pilih ? Aku pilih benci sebab orang tua-tua kata dari benci lahirnya rasa sayang dan dari sayang kau boleh jadi benci .

Kau jumpa orang tu dan konon first sight dan first love . bercinta bagai nak rak sebab hari hari makan nasi bajet tiga ringgit cicah sambal belacan pun takpe asal dapat belanja dia wayang every day sampai tengok cerita keling pun boleh layan , poringge poringge . sampai masa ada orang ketiga datang selak kain tayang peha sikit laki kau lentok , haaa settle . dah jadi benci kan ? tak susah pun .

Aku pun tak boleh kata yang senang-senang dari benci jadi sayang . sebab aku memang tak pernah ada pengalaman dari benci jadi sayang ni . tapi tak mustahil orang yang kau rasa dia nerd , style rambut belah tengah datang bagi daun kering tulis iloveyou mula kau tolak . mana tahu 10 tahun lagi dia buat surgery jadi Korean tapi muka macam Micheal Jackson dan dan time tu kau sangkut haaaa meleleh hari hari tido bawah ketiak dia je lepas kahwin .

boleh ke aku cakap macam tu ? itu aku punya opinion . tak setuju ? jom aku tolak kau masuk gaung . ada berani ? ^^v hiksss

Motifnya sebenanya aku nak cakap . Sayang dan benci perlu berpada . Bukan aku tak pernah dari sayang jadi benci .  bukan nak tunjuk bakat pengalaman terendam macam 7 suami tu , kalah aku . Cuma, tu lah . Hati manusia ni bila-bila masa je boleh berubah . tak susah pun . Dia cakap sayang harini tak bemakna esok sayang dia ada lagi . trust me !  

No comments: