21 May 2011

kemestian ka untuk aku reply mesej kau ?

susah kalau berkate-kate dengan orang yang tak faham bahasa kan ? memang sangat menyakitkan hati . susah ! payah ! geram ! dan choi !

" kalau dah kata tak nak tu , tak nak lah . kalau kate tak suke tu , tak suke lah ! grr ! "

adakah ayat aku tuh susah nak paham ? aku berkias ke ? rasanya tak . aku tak reti sangat ayat bunge-bunge kaktus ni . dengan seseorang je aku ayat kias2 ny , (D). . . nak kate dia tuh tak sekolah ,blaja kat sekolah bestari lagi . nak kate tak pandai , keputusan hebat hebat jugak larh .

aku dah cakap awal" lagi yang aku ni dah jadik budak sekolah semula dan perlukan banyak rehat . tapy dia tetap tak paham . 

"tak payah lah mesej lagi. aku  nak rehat . malam sebok"
"alah .. kau tengah buad ape tu?"
"dah tido ke ?"

ade kena mengena ke dengan ayat aku ? jaoh beza sekali . aku bagi fakta , dia tnye soalan auta pulak ! adush !

"tengah buad ape tuh ?"

untuk mesej yang macam ny aku tak pernah nak balas . tapi ape yang jadik ......

"tengah buad ape tuh ?"
"tengah buad ape tuh ?"
"tengah buad ape tuh ?"

11 miss call ------>  AS

aku tak tau nape mesej tuh mesty nak bagi lagi dan terus bagi . tak sayang kredit betol larh hamba Allah sorang ny . aku tak boleh bayang kan dalam inbox kena ade 100 soalan ny sehari . tak boleh bayangkan ade berpuluh-puluh miss call sehari . RIMAS !

pantang aje aku tak reply mesej dy . senang" mengganggu aku dengan call aku bebanyak kali . asyik" name kau . cuba lah name D ker . choi !

"ok lah macam ni . aku terus terang je dengan kau . tolong jangan asyik bagi mesej je. kau tak bosan ke? kan bazir kredit tuh . kau pon tau aku sebok sekolah . balik penat malam tido awal . jangan larh anta mesej jew . pastuh miss call" ."
"aku buad macam tuh sebab aku nak amek berat pasal kau . aku tak berniat nak ganggu pon"

amek berat ? tabah berat otak" udang aku ni ade larh . nengok .. touching lah pulak . mengade" larh dia ny . aku dah tak tahu nak cakap  macam mana . dah tak tahu nak cakap bahasa ape lagi dah . 

tolonglah faham , aku tak suke diganggu . lagi" daripada orang yang selalu nak kan perhatian dari aku . hello ! aku ni bukan GF kau yang asyik nak mesej jew . aku bukan sape" melainkan kita KAWAN ! a friend doesn't meant always have to text or messaging in every minutes .
aku tak kesah nak mesej , tapy ekod time , k ? 
tolong faham ....

No comments: