18 May 2011

pengalaman baru untuk budak baru sekolah ni ;]

ape rase kalau tibe2 ade anjing kejar ? 
apa rasa kalau tiba2ade peragut lalu sebelah ? 
ape rase kalau mak nyah tarik kite ? 
and apa rase kalau tibe2 ade orang mati tanggal kepala depan mate ?
apa rase kalau Asyraf Muslim mintak nombor telefon ?
ape rase kalau Saheizy Sam melamar kite ?

kalau aku memang terkejut kure-kure kat situ . tapi senanye aku tak penah ponn kne macam . saje buat gimik ny . saje buad gempak sikit , kasi gegar !! . urm , aku nak bagi tahu my first experience aku bile balik dari sekolah . sepanjang 5 tahun aku lalui secondary school aku tak pernah kena hujan kalau kena pon sipi2 jew . yelaa , aku kann boleh lalu celah hujan . hahhax , belagak !

aku dididk kat hostel and kat school dulu lalu laluan ade bumbung . sangat arh ade tempat terdedah dengan hujan kat sane . kann ? sepanjang jalan ke asrama ade bumbung . so , ta panas dek matahari tak basah dek hujan aku kat sane .

aku balik naik bus dalam pukul 2 . then , sampai jew depan TSP hujan selebatnye . jangan kate hujan jew , + petir + guruh sekali . dalam pale otak aku ade satu jew bende . *seksi larh aku jap agy ny .adush ! turun jew , ade mamat kat sebelah aku mase dalam bus tadi turun tempat yang same . i follow jelar dy . sekurang-kurangnye lau betol ade peragut , mane tau dy ley pasang kude2 . tapy tibe2 dy nyah , aku tak tau ar nak kap pew . hahax . 

ok , aku pun placing depan kedai tuh . kibas2 ape yang patot , maklumlah , lencun dah den ny ha . aku nengok kedai dengan umah aku memang jaohh . aku dah maken pening . nengok jam dah pukul 3 , solat tak lagi . dah tu , aku redah je sebelah kedai mamak tuh . baru menapak kaki , habis air masuk dalam kasut . dah boleh jadik tempat pembiakan nyamuk dah aku tengok . stoking jgn sakap , boleh perah buat santet orang . aku berjalan dalam 5 minit untuk sampai ke rumah . dalam pejalanan tuh , bayangkan lah petir and guruh macam mane . for information , aku ni takutkan guruh and petir . kalau kat rumah aku boleh larh peluk something , ny kat tengah jalan tuh , tak kan nak peluk tiang lektrek , tak pasal2 aku tak sempat balik rumah dah hitam rentung kat situ . hasihhh ! 

sekarang ny aku dah mule pening2 . kesan pertama kali mandi hujan di tengah jalan . mulai esok , aku kena bawak payung . kasut basah tak pew , jangan beg . habis keje sekolah MATH T akuu . grr !
  

No comments: