14 April 2012

why me ?

macam biasa , aku jaga pintu pagar , as a prefect yang dah nak kena reject dengan cikgu atas salah apa aku tak pasti . aku dah hafal siapa regular costumer aku yang selalu isi borang salah laku lambat satang sekolah . 

"mana tanda nama?" dan aku tak pernah tahu nama makhluk Allah ni 

"tak ada"

aku rasa dah dekat sepurnama aku tanya soalan yang sama . kalau ada misai , dah sempat shave kali kedua . madah tak ada je . memang dan seterusnya lah aku aim budak ni . muke boleh tahan , tapi perangai ,....... Rawing lagi handsome tahu !

dia pandang aku lama . nak korek lesung pipit aku ape ? nah , amek lah . aku ada spare lagi sebelah 

esok aku pergi rehat . aku perasan , ada orang tengok aku . tapi aku buat daaang je . aku terus pergi basuh tangan kat sinki . tiba-tiba ada orang berdiri depan aku .

"Allah , mamat ni" tengok aku macam dah seminggu tak jumpa perempuam . apa kes ni .

"kak sini lah kejap" ok aku tak layan , terus chow . macam biasa , pergi pagola tempat aku bermunajat bawah bahang sunshine sambil ditemani buku dan peluh renjis-renjis . Ya Rabb , dugaan . 

ok alhamdulillah , RRJP1 dah dalam kepala . tiba-tiba buku aku kena rampas . aku tengok , argh apa punye pentol lah mamat ni . nak apa lagi . kurang kasih sayang ape .

"kak , kalau nak buku ni , ikut saya" 

aku stop separuh jalan . nak suruh aku jejak bayang-bayang dia sampai kelas agaknya . ok aku diam , amek lah buku tu buat tidur . stress 

"kak , nah . kawan saya memang macam tu . sorry "

sabarlah wahai hati . 

hari ni aku jaga tempat biasa . alhamdulillah . manusia tanduk sepuluh tu tak ada . aman aku . hilang sembelit aku hari ni bila tak nampak muka dia .

aku gerak balik kelas sorang-sorang dengan harapan tak ada mamat pentol tegar tu depan aku . at last but not least , aku terserempak dia depan lab . ingatkan nak lari , tapi tak sempat . dia cepat-cepat rampas buku aku untuk kali kedua . astaghfirullah , kepala mercury lah budak ni . 

aku fade up main rampas-rampas buku . so , aku terus balik kelas . terima kasih gundu ambilkan buku aku . dan budak tu ada cakap "lain kali suruh dia amek sendiri . korang ni jadi pak sanggup dia ke?"

apa jenis manusia kepala hitam lah dia ni . tak reti aku nak cakap . 

4 comments:

Tasnim Hafidz said...

asal kau tak ikot je? mne tau leh jd drama

i'm gleegorgeous said...

haha . ni bukan cerita Qia Qistina lah nymmmm .

nshaheera said...

tag kw join contest http://bambeemocha.blogspot.com/2012/04/contest-lucky-draw-contest-by-izzul.html

Tasnim Hafidz said...

sah kau fail bab novel. Ria qistina lah!